.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
از بازارگرمی حمایت از خبرنگاران تا ترک جلسه توسط مدیران

 شمال نیوز: شفاف‎‎سازی پیگیری مشکلات خبرنگاران، خلاصه کردن مشکلات معیشتی در اردوهای زیارتی، سرنوشت نامعلوم پول پرداخت شده مسکن ‎مهر خبرنگاران، وضعیت نامشخص مدارک جامعه خبری در انجمن صنفی از جمله مطالبات بر زمین مانده خبرنگاران بود.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، این‎بار به بهانه دهمین سالروز تاسیس انجمن صنفی روزنامه‎‎نگاران استان گلستان خبرنگاران رسانه‎های گروهی به دعوت این تشکل صنفی گردهم آمدند تا جشن روز خبرنگار را با محوریت خبرنگاران برگزار کنند اما چاشنی این جلسه نیز همانند سایر جلسات پرحاشیه بود.

انجمن فقط به دنبال خواسته‎های صنفی است نه مسائل سیاسی

حاشیه‎های مراسم روز خبرنگار از آنجایی قوت گرفت که غلامرضا ولی‎پور دبیر انجمن صنفی روزنامه‎نگاران استان گلستان از پیگیری مشکلات معیشتی این صنف خبر داد و گفت: این انجمن فقط به دنبال خواسته‎های صنفی است نه مسائل سیاسی و برای رفع و یا کم کردن مشکلات جامعه خبری اقداماتی انجام داده است.

ولی‎پور اقدامات انجمن صنفی روزنامه‎نگاران را در برگزاری اردوهای زیارتی، پیگیری لغو بیمه خبرنگاران در حد مکاتبه با سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین جلسه با مدیرکل تامین اجتماعی و جلسه با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد و گفت: این مسائل اکنون در دست پیگیری است.

بعد از ایراد سخنان دبیر انجمن صنفی و سخنرانی بهبهانی مدیر تعاونی مطبوعات، قرائت پیام آیت‎الله نورمفیدی نماینده ولی‎فقیه در گلستان و سخنرانی امامی نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی؛ چاشنی مراسم از سخنرانی یک‌طرفه به بیان انتقادات چندطرفه تغییر کرد.

مسئولان گوش شنوا ندارند

خبرنگارانی که همواره پای وعده‎های مسئولان فقط نظاره‎گر بودند و گوش شنوا؛ در اینجا دیگر کاسه صبر و حوصله‎شان لبریز شده بود تا در همان جلسه خواسته‎ها و مطالبات‎شان را پیگیری کنند، در حالی که اصلا فرصتی برای بیان خواسته‎های خبرنگاران از سوی انجمن صنفی دیده نشده بود، ولی تعدادی از خبرنگاران با طرح چندین سئوال خواستار پاسخگویی متولیان انجمن صنفی شدند.

مطالبات در ابتدا فقط به صورت سئوال، مطرح شد اما چون شخص خاصی مخاطب قرار نگرفته نبود، لحظاتی متولیان تردید داشتند که چگونه باید این وضعیت را فیصله دهند، لذا پس از ایراد انتقادات، در مقابل میهمانان خویشتن‎داری را بر مسائل دیگر ترجیح دادند، سئوالات پی در پی خبرنگاران و اعتراض به عملکرد انجمن صنفی سبب شد تا مسئولان در حرکتی هماهنگ و واکنشی تامل‎برانگیز مراسم روز خبرنگار را ترک کنند و این‌گونه مرهمی برای مشکلات آنان باشند.

در ابتدا حجت‎الاسلام فضیلت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان جلودار ترک مراسم روز خبرنگار شد و بدون عذرخواهی از مدعوین رفتن را بر ماندن و شنیدن مطالبات خبرنگاران ترجیح داد، پس از آن عیسی امامی نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی، مجتبی اکبری مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان و محمد برزعلی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گلستان این جلسه را ترک کردند و در مقام عمل نشان دادند که مسئولان گوش شنوا ندارند.

قفل مشکلات خبرنگاران با تمام تفاسیر و تدابیر اتخاذ شده باز نشد

وقتی کش و قوس‎های جلسه بر حاشیه‎های مراسم فزونی گرفت؛ ابوطالب ندری به عنوان بازرس انجمن صنفی برای پاسخ به سئوالات خبرنگاران پشت تریبون قرار گرفت و مسائلی در این حوزه مطرح کرد و در ادامه سخنانش گفت خانه مطبوعات و انجمن صنفی که نداند خبرنگار فعال چه کسی است باید در آن را گِل گرفت.

صدای انتقادات در گوشه‎ای دیگر از مراسم به گوش می‎رسید که بازرس انجمن که خودش عضو نیست پس چگونه در جایگاه بازرس قرار گرفته؛ خلاصه هر کس اساس این انجمن و فعالیت‎هایش را به گونه‎ای زیر سئوال می‎برد، اینکه اعضای انجمن باید نحوه پیگیری مشکلات خبرنگاران را شفاف‎‎سازی کنند مشکلات معیشتی این قشر تنها در اردوهای زیارتی خلاصه نمی‎شود، بالاخره سرنوشت 50 هزار تومانی که برخی خبرنگاران بابت مسکن ‎مهر پرداخت کردند به کجا رسید و بعد از چندین سال چرا این مسئله نامعلوم مانده است و اینکه مدارک اعضای انجمن صنفی دوره قبلی اکنون کجاست و چرا بعد از پنج ماه از لغو بیمه خبرنگاران، هنوز متولیان این انجمن وعده پیگیری از این و آن را می‎دهند و نتیجه عملی ملموس نیست.

در آخر دبیر انجمن صنفی روزنامه‎نگاران استان گلستان برای دفاع از عملکردش پشت تریبون رفت و از اینکه انجمن هیچ پولی ندارد و تمام فعالیت‎های انجام شده با هزینه شخصی صورت گرفته و مسائلی از این قبیل را مطرح کرد و در نهایت نیز قفل مشکلات خبرنگاران با تمام این تفاسیر و تدابیر اتخاذ شده باز نشد و خبرنگاران همچنان در انتظار تدبیر مسئولان هستند.

خبرنگاری عشق است و آخرِ عشق هم دیوانگی

در انتهای مراسم، بهبهانی مهمان ویژه مراسم روز خبرنگار پشت تریبون رفت و در قالب نصیحتی به جامعه خبری استان گلستان گفت: اگر می‎گوئید جامعه خبری را از بیرون تائید نمی‎کنند چون از ماست که بر ماست، هیچ‎گاه خودمان را قبول نداریم برای همین همیشه مرغ همسایه غاز است.

بهبهانی گفت: بنده به عنوان یک معلم کهنه‎کار و کسی که سال‎های سال از عمر خود را در عرصه خبرنگاری گذاشته باید به شما بگویم که خبرنگاری عشق است و آخرِ عشق هم دیوانگی، آخر کدام آدم عاقل روزنامه‎نگار و خبرنگار می‎شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.041 seconds.